جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
پایان نامه انگلیسی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
تعداد رکورد ها : 1276
عنوان :
اولین بیانیه پولس در مورد کلیسای مسیحی: بررسی و ارزیابی تحقیقات در مورد پیوند پولس از اصطلاح [ekklesia] به [en Christo] در اول تسالونیکیان
نویسنده:
Roberto Pereyra
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف از پایان نامه توسعه درک عمیق تر از اولین بیانیه پولس در مورد کلیسای مسیحی است که در متن اول تسالونیکیان بیان شده است. این درک از طریق بررسی و ارزیابی تحقیقات مربوط به ارتباط پولس از اصطلاح ἐκκλησία با موتیف ἐν Χριστῷ در زمینه اول تسالونیکیان به دست می آید. فصل 1 ادبیات موضوع را مرور می کند و مطالعه را معرفی می کند. فصل دوم به بررسی مسائل مقدماتی اول تسالونیکیان از قبیل تألیف، تاریخ و محل نگارش، گیرندگان، وضعیت عمومی و هدف میپردازد. فصل 3 به صحت اول تسالونیکی 2: 13-16 می پردازد. این مطالعه به بررسی و ارزیابی استدلال های تاریخی، کلامی و شکلی-انتقادی مطرح شده در این موضوع می پردازد. فصل 4، پس از بررسی اجمالی تحقیقات علمی در مورد موتیف ἐν Χριστῷ، اولین بیانیه پولس در مورد کلیسای مسیحی را که در اصطلاح ἐκκλησία در ارتباط با ἐν Χριστῷ در زمینه اول تسالونیکیان 1:1 بیان شده است، بررسی می کند. 2:14. فصل 5 یافته های مطالعه را خلاصه می کند و مفاهیمی را برای تحقیقات بیشتر پیشنهاد می کند. تز اصلی پایان نامه این است که پولس در زمینه اول تسالونیکیان اصطلاح «Εκκλησία» را با هرمنوتیک الهیات و مسیحیت بازتعریف می کند. به ویژه در اول تسالونیکیان، عبارت (ἐν) κυρίῳ Ἰησοῦ Χριστῷ--ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ یافت نمی شود که بیانگر تقوای عرفانی یا فردی باشد، و نه فقط بیانیه ای برای تعیین هر جامعه مسیحی، برای بیان مالکیت و اتحاد روحانی با مسیح، برای تمایز مجامع مسیحی از مجامع دیگر، یا تأکید بر وحدت مسیحیان در همه جا. بلکه یک فرمول کلیسایی است که کار نجات خدا از طریق عیسی را تأیید می کند و اهمیت مسیحیت عیسی را به عنوان مسیح پیشگویی های OT می شناسد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اندیشه مذهبی راموهون روی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Nathan James Pankratz
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این در مطالعه ای از مشارکت راموهون روی در توسعه تفکر مذهبی هندو است. این تلاشی است برای درک تفکر دینی هندو از طریق نوشته های راموهون روی با بررسی اینکه چرا بسیاری از آنچه او گفته، نوشته و انجام می دهد بحث برانگیز بوده است. مرسوم بوده است که در مطالعات مربوط به اندیشه دینی راموهون روی، بر مخالفت او با استفاده از تصاویر در عبادت متمرکز شود. این تأکید به نظر می رسد که اساسی ترین سهم راموهون روی در توسعه تفکر دینی هندو جلب توجه به شرک و پرستش تصویر و روشن ساختن این است که اینها بهترین بیان الهیات و پرستش هندو را نشان نمی دهند. این موضوع بخشی از این مطالعه را تشکیل می دهد، اما این مطالعه به طور قابل توجهی گسترده تر است. این کتاب موضع کلامی راموهون روی را هم از نظر شرک که با آن مخالف بود و هم از نظر توحیدی که از آن حمایت می کرد، مورد بحث قرار می دهد. اما بیش از جایگاه کلامی او را شامل می شود. مرجعی را که او الهیات خود را بر آن استوار کرده است، تحلیل می کند. این بحث دو بعد دارد: اولاً انتقاد راموهون روی از آنچه که او مبنای پذیرفتهشده اقتدار میدانست، و ثانیاً پیشنهاد او برای مبنای مناسبتر مرجعیت وجود دارد. این مطالعه همچنین به تحلیل مناظراتی میپردازد که راموهون روی با برخی از معاصران خود در مورد شایستگیهایی که از افراد درگیر در بحث الهیات انتظار میرفت، تحلیل میکند. این مطالعه نشان میدهد که اندیشه دینی راموهون روی در بسیاری از زمینهها بحثانگیز بوده و مسائل کلامی لزوماً بحثانگیزترین نیستند. در واقع، مطالعه مناظرات بین راموهون روی و معاصرانش از لحاظ کلامی صرفاً گمراهکننده است، زیرا نمیتواند تشدید برخی از مخالفتهایی را که او با آن مواجه شده است، توضیح دهد. بحث برانگیزترین مسائل بین راموهون روی و برخی از معاصرانش، تعاریف خدا نبود، بلکه پرسش هایی در مورد ظرفیت مردم برای بهره مندی از بحث های الهیاتی و پرسش هایی درباره شایستگی های مورد انتظار از کسانی بود که درگیر چنین مباحثی بودند. این مطالعه نشان میدهد که در این موقعیت، بحث کلامی به همان اندازه که به دلیل زمینهای که در آن رخ میدهد و به دلیل مواضع کلامی واقعی بیان شده در بحث، مورد مناقشه بود. این نشان میدهد که تمایز بین خودی و غیر خودی، مبتکر و غیرمعتقد، و واجد شرایط و فاقد صلاحیت، تمایزاتی است که در بحث دینی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر مرزهای ضمنی این مقولهها نادیده گرفته شود، اختلاف نظر جدی ایجاد میشود. این مطالعه نتیجه می گیرد که راموهون روی مرزهای سنتی بین این دسته ها را به چالش می کشد و این چالش مهم ترین دلیل مخالفت با او بود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مطالعه متوالی مکاشفه 1-14 با تاکید بر انگاره داوری: با استنباطهایی برای برنامه آموزش آخرالزمانی روز هفتم ادونتیست ها
نویسنده:
Richard Fredericks
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : مشکل و هدف. اگرچه الهیات ادونتیست روز هفتم جهت گیری آخرالزمانی دارد، مطالعات فرقه ای اخیر نشان دهنده فقدان امید یا اطمینان شخصی در رابطه با فرجام قریب الوقوع و مکاشفه همزمان قضاوت الهی است. از آنجا که مطالعات موجود به طور خاص بر قضاوت در مکاشفه برای کمک به معلمان ادونتیست تمرکز میکنند، این پایاننامه ابتدا یک مطالعه زمینهای قضاوت با تأکید بر ابعاد مسیحشناختی/سوتریولوژیکی آن را ارائه میکند. نگرانی دوم درباره تاریخ گرایی به عنوان یک مدل تفسیری انحصاری برای آخرالزمان است. اگرچه تاریخگرایی حسی از منحصر به فرد بودن و مأموریت فرقهای را ارائه میدهد، بخشهای عمدهای از آخرالزمان را با ارتباط کم و کاربرد محدود برای مسائل فعلی که ادونتیستهای معاصر با آن مواجه هستند، باقی میگذارد. این مطالعه یک رویکرد تفسیری گسترده ارائه میکند که در آن تاریخگرایی و رویکرد فلسفه تاریخ با یکدیگر متحد میشوند بهگونهای که هم تحققهای تاریخی خاص، و هم اصول پایداری را که امکان کاربردهای بیشتر مرتبط با مسیحیان در هر عصر را میشناسد، به رسمیت میشناسد. یافته ها نجات (یا تبرئه) و قضاوت (یا محکومیت) در آخرالزمان به عنوان متضادهای متمایز و جدایی ناپذیر با هم متحد شده اند. هر دو نتیجه قربانی کفاره مسیح، بره است، و هر فردی بر اساس پاسخی که به آن قربانی داده شده، یکی یا دیگری را تجربه می کند. هر زمان که یوحنا از اصطلاح «قضاوت» استفاده میکند (شکل ماهوی یا فعل) او قصد خشم خدا را دارد، مجازاتی انتخابی فقط بر شریران، که به طور همزمان کسانی را که به بره اعتماد میکنند نجات میدهد. از نظر عملی، قضاوت در آخرالزمان جهانی است. همه انسانها یا در بره یا بره قضاوت می شوند. بنابراین، تنها کسانی که خارج از مسیح هستند، شخصاً اجرای «قضاوت» را تجربه میکنند. این تأکید بر بره، صلیب را به رویداد سرنوشتساز سرنوشتساز تبدیل میکند. گناه مهلک در آخرالزمان طرد بره است. رؤیاهای داوری آن بیانگر کمال فعال مسیح در کار نجات بخش او است که به طور قانونی در کالواری انجام شد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هنر اخلاق و اخلاق هنر: بین کانت و والاس استیونز [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jason Andrew Hoult
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در پایان نامه خود متعهد شدم که رابطه بین اخلاق و هنر (زیبایی شناسی) را از طریق تحلیل رابطه بین فلسفه کانت و شعر والاس استیونز بررسی کنم. من در تحلیل خود بر مفاهیم استعاره، که در اشعار استیونز تجسم یافته است، و چیز در خود، که توسط کانت در پیشبرد نقد عقل محض تصور می شود، تمرکز می کنم. من استدلال میکنم که، تا زمانی که متوجه نشویم که شیء فی نفسه استعارهای از وضعیت انسانی است و آن استعاره شامل و بیان کننده بازنمایی چیزهایی است که نه پدیدههای طبیعی، بلکه به معنای انسان بودن را توصیف میکند. در تقابلهای دوگانهای که غالباً گریبانگیر مطالعات مدرن اخلاق و هنر میشود: تضادها، برای مثال، بین حقیقت و تصاویر آن، خوب و زیبا، روح و جسم، و مفهوم و محتوا. هدف من در غلبه بر این دوگانگی هاست که نشان دهم که هم فلسفه کانت و هم شعر استیونز اخلاقی و زیباشناختی هستند. بنابراین، در تلاش برای نشان دادن رابطه بین فلسفه کانت و شعر استیونز، در طول مطالعه خود بر تفاوت اساسی بین فلسفه و شعر یونان باستان، از یک سو، و مفاهیم و تصاویر کتاب مقدس، از طرف دیگر تأکید می کنم. دیگر. زیرا من استدلال میکنم که تنها زمانی که واقعاً درک کنیم که فلسفه کانت و شعر استیونز منشأ کتاب مقدسی دارند، هم از نظر هستیشناختی و هم از نظر تاریخی، در موقعیتی قرار میگیریم که رابطه اساسی بین اخلاق و هنر در مدرنیته را توضیح دهیم. . در مجموع، از طریق تجزیه و تحلیل آثار کانت و استیونز، من متعهد می شوم که نشان دهم، همانطور که اعمال اخلاقی ما باید خلاقانه باشد تا واقعاً اخلاقی باشد، آفرینش های هنری ما نیز باید بنیادی ترین ارزش های اخلاقی ما را درگیر کنند. تا آنها واقعا خلاق باشند
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بازنگری ثبت های معنایی و نشانه شناختی در مطالعه فرهنگ و دین [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gary S. Bedford
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : اصطلاح «خدا» را میتوان بهعنوان میل به وضعیت معرفتشناختی کامل اندیشه فهمید. زبان این حالت را در گزاره های «معنا» بیان می کند. «دین» این تمایل را در متون و اعمال آیینی بیان میکند که ممکن است در مطالعات آکادمیک مورد بررسی قرار گیرد. با این حال، از آنجا که «اصطلاح سوم» دین به عنوان شرط «محصول بودن به یا توسط» درک میشود، مطالعه دین خود به این میل برای تکمیل اندیشه محدود میشود. این میل را نمیتوان بهعنوان «تغییر» اندیشه درک کرد، بلکه بیشتر شرایط بومی درونی یا «بدنی» خود اندیشه است. ادیان اقامتگاه بومی این میل هستند و مدعی دانستن شرایط کامل هستند. با این حال، به طور متناوب، از آنجا که اندیشه نمی تواند کاملاً محدود کند، بلکه خود بیانگر شرایط باقی می ماند، اندیشه انسان و فرهنگ آن برای بررسی نامحدود بیان شرایط باز است. هر دینی خود را بهعنوان «تکینگی» این شرایط جهانی اندیشه بیان میکند. با این حال، به دلیل عوامل بومی در شرایط معرفتشناختی، بهویژه که اندیشه میخواهد اما نمیتواند شرایط را کاملاً بیان کند یا بشناسد، هیچ دین خاصی نمیتواند ادعای هژمونی در بیان این شرط داشته باشد: «خدا» به این عنوان بیان کامل اندیشه است. با این حال، با تعریف اصطلاحات اندیشه، بیان آن به طور کامل استثنای جایگزین آن از اندیشه باقی می ماند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مطالعه دلفی در مورد دانش کتاب مقدس/آموزشی که خادمان کلیساهای مسیحی / کلیساهای مسیح آن را برای رشد معنوی ضروری می دانند [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jeffrey D. Derico
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف و دلیل مطالعه. نقش اصلی وزیر هدایت معنوی دیگران و تسهیل رشد معنوی آنهاست. به طور سنتی، آموزه های کتاب مقدس و اعتقادی نقش اساسی در این فرآیند ایفا کرده است. متأسفانه، دو گرایش اخیر علیه این نقش شبانی کار کرده است. اول، تحقیقات نشان می دهد که آمریکایی ها و بسیاری از مسیحیان سواد کتاب مقدس کمتر و کمتری دارند. دوم، محققان رشد معنوی مشاهده کرده اند که رهبران کلیسا کمتر و کمتر آماده به انتقال دانش کتاب مقدس هستند که می تواند به طور سیستماتیک و مؤثر دیگران را در رشد معنوی آنها راهنمایی کند. ادبیات رشد معنوی مسیحی یک ارتباط کاربردی و ضروری بین سواد کتاب مقدس و رشد معنوی برقرار می کند. هم علما و هم رهبران روحانی دستور رهبری را بر وزیران بیان کرده اند که آنها را در هدایت اعضای کلیسا به سمت رشد معنوی به چالش می کشد. هدف از این مطالعه استفاده از پانل متخصصان دلفی برای شناسایی موارد دانش کتاب مقدس / اعتقادی است که به منظور تسهیل رشد معنوی جمعیان ضروری است. روش . یک مطالعه دلفی برای شناسایی اقلام دانش کتاب مقدس/عقیدتی که برای تسهیل رشد معنوی در اعضای کلیسا ضروریترین تلقی میشوند، مورد استفاده قرار گرفت. دعوتنامهها برای شرکت در این مطالعه به 250 خادمان کلیسای مسیحی/کلیسای مسیح از طریق ایمیل ارسال شد. یک ابزار سفارشی مبتنی بر وب استفاده شد تا به شرکت کنندگان اجازه دهد تا ایده های کتاب مقدسی و اعتقادی را که فکر می کردند برای رشد معنوی اعضای کلیسا ضروری هستند انتخاب کنند. ویژگی های پاسخگو نیز جمع آوری شد. از سه دور دلفی برای نهایی کردن فهرستی از 26 آموزه کتاب مقدس و اعتقادی انتخاب شده استفاده شد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هویت خود در الهیات تطبیقی: اهمیت کارکردی مفهوم خود چارلز تیلور برای الهیات ادیان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Richard Joseph Hanson
نوع منبع :
رساله تحصیلی
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : تقریباً در پنجاه سال گذشته، متکلمان مسیحی عمدتاً وظیفه رویارویی و درک دیگران دینی را بر حسب یک یا چند نوع الهیات دین درک کردهاند: تلاش برای توضیح اینکه چگونه خداوند اجازه میدهد، ایجاد میکند، با آنها ارتباط برقرار میکند و/یا مشارکت میکند. وضعیت تنوع مذهبی این الهیات معمولاً خدا را به عنوان نقطه شروع خود می گیرند و سپس دیدگاه های خود را در مورد طبیعت الهی به وضعیت انسانی تعمیم می دهند. در مواجهه با دادههای واقعی زندگی و تجربیات مذهبیهای گوناگون، این نوع رویکرد کلامی کوتاه آمده است. تلاشهای مختلفی برای بیان الاهیات از «پایین به بالا» انجام شده است، یعنی با دادههای موقعیت بشری و استنباط این دادهها به تفاسیر پیامهای الهی، روابط الهی با انسانها، یا دیگر انواع تعاملات الهی-انسانی حاصل شده است. در تنوع دینی بالفعل، اما در درجه اول گرفتن جنبه انسانی دین عمدتاً حوزه علوم اجتماعی بوده است. در دو دهه گذشته، متکلمان به طور فزایندهای روشهای علوم اجتماعی را به عنوان ابزاری برای غلبه بر بنبستی که در الهیات ادیان با آن مواجه شدهاند، پذیرفتهاند. این منشأ، هدف، و ابزار انواع الهیات است که من در اینجا تحت نام آنها بحث می کنم: الهیات تطبیقی. هدف این پروژه نشان دادن راه هایی است که دو تن از اولین و فعال ترین الاهیات تطبیقی، جیمز فردریک و فرانسیس ایکس. کلونی، در نشان دادن راهی فراتر از بن بست الهیات ادیان موفق بوده اند، اما روش شناسی آنها، همانطور که در حال حاضر استفاده می شود، اگر قرار است در نهایت در پیشبرد گفتگوهای الهیاتی موفق شوند، ناقص هستند. استدلال من این است که از آنجایی که این الهیات با وضعیت تنوع انسانی آغاز میشوند، بیان کاملتر معنای انسان بودن از اولین عناصر ضروری برای حرکت به سمت بالا و جلوتر الهیات تطبیقی است. بیان چنین زمینههای انسانشناختی به زبان مفهومی قویتری نیاز دارد. من موردی را مطرح خواهم کرد که فیلسوف چارلز تیلور دقیقاً چنین زبانی را ارائه میکند و کار او برای پروژههای این الهیدانان مقایسهای در سطوح مختلف مناسب و مفید است. تأملات انسانشناختی تیلور از همین جا شروع میشود: نیاز به بیان درکی که دادههای موقعیتی واقعی زندگی انسانها را بهطور کاملتر در بر میگیرد. او همچنین به بسیاری از دغدغههای الهیاتی کلونی و فردریک میپردازد: به گرایش به دینداری که به نظر میرسد برای انسانها جهانی است و امکانات منحصربهفردی که سنتهای مذهبی خاص به دلیل تاریخی بودنشان وجود دارد، اشاره میکند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بی حرمتی و ناپاکی در عهد عتیق
نویسنده:
Nilton Dutra Amorim
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : مسئله. ریشه های عبری hll و tm' به جای هم با هتک حرمت یا نجاست ترجمه شده اند. از آنجایی که ریشه hll در تقابل با ریشه qds استفاده می شود، در حالی که tm' در تقابل با thr قرار می گیرد، باید بررسی شود که آیا معادله آنها توجیه می شود زیرا آنها به صورت موازی ظاهر می شوند یا اینکه باید آنها را به عنوان متعلق به دو قلمرو مختلف تجسم کرد. داشتن معانی مختلف روش. رویکرد من اساساً مطالعه کلمات همزمان بود. تمام ظاهر ریشه های hll و tm' در OT مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ریشه های hnp و g'l و همچنین برخی از ریشه های فرعی مرتبط با موضوع مورد بررسی قرار گرفت. به متونی توجه می شد که در آنها ایده هتک حرمت یا هتک حرمت وجود داشت، اگرچه اصطلاح وجود نداشت. ادبیات فرهنگ های باستانی خاور نزدیک مورد بررسی قرار گرفت تا مشخص شود که تا چه اندازه مفاهیم هتک حرمت و هتک حرمت آنها با اسرائیل مشابه است یا خیر. نتایج. این بررسی نشان داد که فرهنگهای خاور نزدیک باستانی دارای مفهومی توسعهیافته از آلودگی بودند که با تأکید بر پاکسازی شناخته میشد. با این حال، تصور آنها از قداست فاقد بعد شکوهمندی است که در اسرائیل یافت می شود. در نتیجه، مفهوم هتک حرمت آنها به بعد تابو آن محدود شد. مطالعه ریشههای عبری hll، tm' و دیگر ریشههای ثانویه نشان داد که آنها برای اهداف متفاوتی در OT استفاده میشوند. شواهد متنی نشان می دهد که نویسنده کتاب مقدس بسته به شیء تجسم شده یا تأکید مورد نظر از hll به tm' حرکت می کند. در حالی که ممکن است واقعیت های ملموس مقدس هتک حرمت و نجس شوند، واقعیت های ناملموس مانند سبت، نام و یهوه تحت تأثیر آلودگی قرار نمی گیرند. hll هیچ منبع ناپاکی را مانند مورد tm' نمی شناسد. عمل hll چیزی یا شخصی را از قداست محروم می کند، در حالی که tm به آنها بُعدی ناپاک می بخشد. در حالی که hll ممکن است یهوه را به عنوان موضوع یا مفعول داشته باشد، اعمال tm' هیچ تأثیری بر او ندارد و او فعالیت tm' را انجام نمی دهد. نتیجه. ریشه های hll و tm در OT معانی متفاوتی دارند و معادله آنها موجه به نظر نمی رسد. در نتیجه hll باید اساساً با هتک حرمت ارائه شود، در حالی که tm' با آلودگی.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نشانه های پاروسیا: مطالعه دیاکرونیک و تطبیقی واژگان آخرالزمانی متی 24:27-31 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Ki Kon Kim
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این مطالعه یافتن تداوم و عدم تداوم در استفاده از واژگان آخرالزمانی در متی 24:27-31 با ادبیات آخرالزمانی با ردیابی اشارات یا تشابهات ادبی احتمالی آن است. فصل 1 مشکلات مربوط به متی 24:27-31، و همچنین هدف و محدودیت مطالعه را بیان می کند. ادبیات مربوطه را مرور می کند. روش ها و روش های مورد استفاده را شرح می دهد. و منابع باستانی را بررسی می کند که شاهد روایات آخرالزمانی است که ممکن است تصور شود مربوط به این مقطع باشد. فصل 2 اصطلاح «پاروسیا» را بررسی میکند تا معنای «پاروسیا متی» را درک کند، زیرا موضوع نشانهها و کلید درک ساختار متی 24 است. هدف فصل 3 ردیابی مفهوم شش اصطلاح آخرالزمانی و نقوش متی 24:29-31 است. در تلاش است تا شجره نامه هر یک از آیتم های واژگان آخرالزمانی نشانه های ماتیان پاروسیا را بیابد و با ردیابی مسیر، تداوم و ناپیوستگی با پیشینیان را کشف کند. بنابراین، همه اصطلاحات آخرالزمانی یا گروه های کلمه متی 24: 29-31 در پرتو عهد عتیق، ادبیات آخرالزمانی یهودی، عهد جدید، متون قمران و ادبیات خاخام مورد مطالعه قرار می گیرند. فصل 4 تلاش می کند تا یک خط سیر ترکیبی را بر اساس نتیجه فصل 3 ترکیب کند و جایگاه متی 24:27-31 را در سنت آخرالزمانی بیابد. تداوم و ناپیوستگی مت 24:27-31 با روایات پیشین احتمالی همراه با کارکرد اصطلاحات آخرالزمانی عجیب متی در صحنه ماتی پاروسیا تحلیل می شود. فصل 5 نتایج تحقیق را خلاصه می کند و نتیجه گیری را بیان می کند. به نظر می رسد که واژگان آخرالزمانی متی 24:27-31 جایگاه و کارکرد منحصر به فردی در سنت آخرالزمانی دارد. دیدگاه مسیحی متی منبع خلاقیت اوست. دو عنصر اصلی که در متی 24: 27-31 متمایز می شوند عبارتند از: آخرت شناسی مسیحیت و قصد متی برای زنده و دراماتیک کردن پاروسیا عیسی با درج اصطلاحات آخرالزمانی عجیب او در هر صحنه از پاروسیا.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
منشأ گناه در ایرنیوس و ادبیات آخرالزمانی یهود [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Robert Donald Schultz
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز ادعا می کند که ایرنائوس هم برای تفسیر متون عهد جدید و هم برای صورت بندی نهایی ایده های خود در مورد گناه و منشأ آن به طور مستقیم و غیرمستقیم به سنت یهودی قبلی وابسته بود. این سنت یهودی پیشین اساساً در «آپوکریفا و شبهپیگراف عهد عتیق» در دسترس ما است. ایرنا از این نوشتهها به عنوان کلید هرمنوتیکی برای درک متون کتاب مقدس استفاده کرد. نقوش این ادبیات که تفکر او را در مورد گناه و منشأ آن شکل میداد، آخرالزمانی بود. خطوط استدلالی که این تز را تثبیت میکند، متفاوت است. خطوط به ترتیب بر روی (الف) استفاده صریح ایرنائوس از نقوش خاص متون شبه نگارشی، و (ب) استفاده ضمنی از چنین نقوشی در تفسیر عبارات متعارف کتاب مقدس است. با این حال، یک خط استدلال حمایتی سوم است که به این ترتیب به نقد ادبی تعلق دارد: چند نمونه وجود دارد که در آنها به نظر می رسد که به نظر می رسد یک استدلال ادبی مستقیم وجود دارد. رابطه بین ایرنیوس و یکی از شبهپیگرافا. اثبات باید آزمایشی باقی بماند، زیرا حتی در بهترین موارد فقط ترجمههای لاتین ایرنائوس و نوشتههای شبه سرسره موجود است، اگرچه ایرنائوس به یونانی نوشته و احتمالاً شبه پیگرافا را در نسخه یونانی خوانده است. با این حال، در این موارد حداقل می توان ترجمه لاتین را با ترجمه لاتین در توجه به شباهت های لفظی و سایر شباهت ها مقایسه کرد. در موارد دیگر، که در آن متن شبه دخمه ای که مقایسه می شود فقط سریانی، اتیوپی یا اسلاویی موجود است، یا نوشته ایرنائوس فقط به زبان ارمنی موجود است، از ترجمه های انگلیسی استفاده می شود. به طور کلی، ترجمه استاندارد انگلیسی ایرنائوس و منابع شبه خطی او، مطابق با ماهیت اهداف و استدلال های اصلی آن، در پایان نامه استفاده می شود.) هدف پایان نامه ارائه دیدگاه جدیدی از معنای گناه در الهیات نیست. از ایرنیوس، اگرچه نقش گناه در اندیشه ایرنیوس Y لزوماً در جریان پایان نامه تحلیل می شود. تازهترین بررسیهای علمی درباره آموزه ایرنائوس درباره خلاصهنویسی و جایگاه و اهمیت شیطان، آدم و گناه در آن آموزه، دقیق و رضایتبخش به نظر میرسد، اگرچه ممکن است اصلاح در یک یا دو نقطه منفرد امکانپذیر باشد. هدف از پایان نامه. با این حال، تنها برای شناسایی منابع اظهارات مختلف ایرنائوس در مورد منشأ گناه است تا ارائه تفسیر جدیدی از الهیات ایرنائوس. اگرچه این تز صراحتاً تنها به وابستگی ایرنائوس به شبه پیگرافا برای تفکر او در مورد گناه و منشأ آن نتیجه میگیرد، اما این سؤال را مطرح میکند که کل بدنه اندیشه پدری که در صورتبندی آگوستین از «گناه اصلی» به اوج خود رسید، چقدر به چنین منابعی وابسته بود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
تعداد رکورد ها : 1276
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید